Carta Perencanaan

Posted by zackism Friday, December 28, 2012

Bismillah, Assalamualaikum wbt.


Alhamdulillah, harini hari ke berapa saya demam saya pun tak sure.maybe terperap kat rumah je kot,so healing process lame skit la.manenye tak, duduk dalam persekitaran sama tambah-tambah banjir pula. But today alhamdulillah, hujan pun tak lebat sangat, air pun dah surut dan ana ambil keputusan untuk ronda-ronda sekejap memandangkan motor LC135 tu macam lama tak panaskan enjin, tak boleh jugak nanti bateri dia tu 'jeng'.susah pulak.( susah jugak motor elektronik banyak sangat ni )

Well, hari ni excited sikit sebab berjaya mendapatkan risalah eh,majalah al-ustaz edisi ke 9.kenapa excited sangat? haha...

al-ustaz  isu no: 9
okey.. kenapa ana excited, saya excited.kejap ana kejap saya,hehe mana-mana tu sama saja.dua-dua bagi saya sopan. tapi diri saya ni takdelah sopan baik juruh sgt ye,hensem pon tidak.=p
Sebab saya excited sebabnyeee... ok sebelum tu saya nak cerita dulu.Sebagai seorang bekas pelajar perubatan di sebuah universitas terkemuka di Ejip ( terkemuka ke termuka-muka ni =p ), saya telah diberi pendedahan dalam bahagian Paediatric. Ape tu paediatric?? maybe some my viewers not familiar kan.
*Pediatrics (or paediatrics) is the branch of medicine that deals with the medical care of infants, children, and adolescents.
OK?Ana rasa sudah jelas, ini bermakna paediatric ni adalah doktor yang berubat kanak-kanak la ye.secara ringkasnya macam tu la.xpayah nk explain infant tu umur brape,children tu umur brape.Nanti jadi lecture paed pula =p.

So, apa masalahnya dengan belajar paediatric???? 
Haaa ni masalahnya...

Nampak tak apa masalah dia? Pembaca-pembaca blog saya mesti bijak dan budiman, mesti tau kan apa kekurangan dia.hehe.
Tapi takpe, saya nak jugak cakap. Sebenarnye ni baru satu sheet, ada satu sheet lagi tu physical development, tapi tak jmpe dalam laptop usang saya ni.mungkin dalam PC rumah,malas nk g bukak.OK, kekurangannya carta ni dia tak muslim-friendly skit kan. Dia tak cakap bila dan ape kita perlu buat untuk anak-anak kita nanti pada umur sekian-sekian. Tapi saya percaya, pembaca-pembaca saya mesti lagi bijak dari saya kan tau nak aja anak-anak semua bila nak baca quran, bila nak expose kan pasal2 islam ni and apa perlu kita sebagai ibubapa ni bakal ke perlu buat untuk melahirkan generasi soleh dan solehah. Ala-ala melahirkan generasi beragenda gitu. eh3 apa ana merepek ni.bahaya nih =p.No offence! Osem! ok

Jadi, dalam majalah alustaz ni ada dikepilkan carta aliran tu. Ana fikir amatlah berguna untuk diri ana sendiri mungkin juga family2 ana atau sesiapa saja = )



Pesanan penaja: Sila dapatkan yang original di pasaran =)

Akhir kata, semoga perkongsian ini dapat memberi manfaat walaupun tidak kepada anda semua, ia bermanfaat bagi diri saya sendiri.Alhamdulillah =)

p/s:
Mengikut carta, dimanakah saya sekarang,anda dan kita semua? Semoga Allah jadikan diri saya,anda dan kita semua soleh/solehah,dikurniakan pasangan yang juga soleh/solehah malah lebih baik pun alhamdulillah juga.Semoga rumahtangga yang bakal/akan saya,anda dan kita semua bina menjadi keluarga yang sakinah, mawaddah,warahmah serta dikurniakan keturunan anak-anak yang soleh/solehah serta taat kepada kedua orang tuanya dan semoga berbahagia hingga ke sorga :). Ameen Ya Rabb.



2 comments

  1. tea beng se Says:
  2. eh eh..generasi beragenda gitu..amen.tlg amenkan utk pojek :)

    btw menarik carta ni.suka.

     
  3. zackism Says:
  4. Alhamdulillah.tak sangka ada juga 'tea-beng' yang pandai membaca. hehe. Terima kasih, jzkk..ameen.tlg amenkn untuk tea-beng jgk =) hehe

     

Post a Comment

Category List

Labels

Powered by Blogger.

Labels

Popular posts

Popular posts

DipEnyet Kali ke:

Web Counter

Flag Counter

free counters

Followers

Powered By Blogger

Social Stuff

Best view with

logo background

Blog Archive

Search this blog

Utusan Online - Muka Hadapan

Malaysiakini

Medscape Medical Students Headlines

Daily Quote