..

Seorang suami sedang mencari-cari helah untuk membolehkan dia berkahwin lagi.
Antara alasan yang diberikannya:
Suami : Lelaki kawin 3 baru lah sah
Isteri : Kenapa pula?
Suami : Cuba terjemahkan ke dalam Bahasa Inggeris, "satu" is one, "dua" is two, "tiga"
isteri (is three). Baru betul dan sah!.
Isteri : Tapi abang kena faham Bahasa Inggeris, terutama tentang "singular" dan "plural"
Suami : Berkenaan apa tu?
Isteri : Satu tu "Singular"; dua atau lebih "Plural"
Suami : Contohnya?
Isteri : One car sebagai singular, two cars sebagai plural. Apa bezanya?
Suami : Ohhh... tambah huruf "s" untuk yang plural
Isteri : Betul tu. Sama juga la untuk abang
Suami : Macam mana pula boleh sama?
Isteri : Satu isteri abang MAMPU, jika dua isteri dah jadi plural, maka abang MAMPUS
tambah "s" je, kan?
Lepas daripada tu, si-suami tidak pernah lagi berceritakan hasratnya untuk berkahwin lagi...

Igtkan iklan petronas sempena raya...rupenye....

Assalamualaikum dan Salam Ramadhan,

Ramadhan dah nak sampai ke penhujungnya. Semoga kita semua dpt menghayati dan mengambil manfaat2 bulan ramdhan yg berbaki ini…

Dulunya, aku ni anti-fb.sbb ape? Sbb aku byk bc artikel2 yg negatif pasal fb kot. Bile cube pk positif, ok jerk fb ni. Mula join fb ni 3 mingu lepas balik ari tu. Masa tu bg aku fb ni tidaklah menyemak. Sekadar dipenuhi dgn notification pasal kuiz, pasal bnda2 remeh bkn continously la katekan. Namun ku sangka panas smpai ke ptg, rupenye ujan di tgh hari. Hihi.. sejak akher2 ni fb ni byk plak di semak samunkan dgn perkra2 tagging2 nih..Aiz..bkn nk halang. Kita ni idup bebas nk melakukan ape saja. Tp, biarla kene pada konteksnya. Suka sy memetik part drpd blog saifulislam :

Kemunculan aplikasi seperti PICKUPFRIENDS telah mengundang lambakan ratusan tagging berserta mesej balasan yang mengganggu ketenteraman penerimanya.

Tabiat-tabiat seperti ini tidak seharusnya berlaku. Ia menggambarkan betapa kita tidak menghargai ruang persahabatan yang wujud lantas mengisinya dengan benda-benda yang disangka lucu tetapi hakikatnya menyakiti orang lain. Cukuplah pesanan Rasulullah sallallaahu ‘alayhi wa sallam:

hadith-salimalmuslimun

“Daripada Abdullah bin ‘Umar radhiyallaahu ‘anhuma beliau berkata, Rasulullah sallallaahu ‘alayhi wa sallam telah bersabda, “Seorang Muslim itu ialah seorang yang kaum Muslimin lain terselamat daripada (kejahatan) lisan dan tangannya. Seorang muhajir pula ada orang yang berhijrah meninggalkan apa yang dilarang oleh Allah kepadanya”

[muttafaq 'alayh]

P/s:. Nk ber'Entertainment' xsalah tp biarla berpada-pada . :Peace....



Credit to: blog saifulislam http://saifulislam.com/?p=6714

Seekor belalang telah lama terkurung dalam sebuah kotak.
Suatu hari ia berhasil keluar dari kotak yang mengurungnya
tersebut. Dengan gembira ia melompat-lompat menikmati
kebebasannya.

Di perjalanan dia bertemu dengan seekor belalang lain.
Namun dia keheranan mengapa belalang itu bisa melompat
lebih tinggi dan lebih jauh darinya.

Dengan penasaran ia menghampiri belalang itu, dan bertanya,
“Mengapa kau bisa melompat lebih tinggi dan lebih jauh,
padahal kita tidak jauh berbeda dari usia ataupun bentuk
tubuh ?”.

Belalang itu pun menjawabnya dengan pertanyaan,
“Dimanakah kau selama ini tinggal? Karena semua belalang
yang hidup di alam bebas pasti bisa melakukan seperti yang
aku lakukan”.

Saat itu si belalang baru tersadar bahwa selama ini kotak
itulah yang membuat lompatannya tidak sejauh dan setinggi
belalang lain yang hidup di alam bebas.

Renungan :

Kadang-kadang kita sebagai manusia, tanpa sadar, pernah
juga mengalami hal yang sama dengan belalang.

Lingkungan yang buruk, hinaan, trauma masa lalu, kegagalan
yang beruntun, perkataan teman atau pendapat tetangga,
seolah membuat kita terkurung dalam kotak semu yang
membatasi semua kelebihan kita. Lebih sering kita mempercayai
mentah-mentah apapun yang mereka voniskan kepada kita
tanpa pernah berpikir benarkah Anda separah itu?
Bahkan lebih buruk lagi, kita lebih memilih mempercayai
mereka daripada mempercayai diri sendiri.

Tidakkah Anda pernah mempertanyakan kepada nurani bahwa
Anda bisa “melompat lebih tinggi dan lebih jauh” kalau Anda
mau menyingkirkan “kotak” itu?
Tidakkah Anda ingin membebaskan diri agar Anda bisa mencapai
sesuatu yang selama ini Anda anggap diluar batas kemampuan
Anda?

Beruntung sebagai manusia kita dibekali Tuhan kemampuan
untuk berjuang, tidak hanya menyerah begitu saja pada apa
yang kita alami. Karena itu teman, teruslah berusaha mencapai
apapun yang Anda ingin capai. Sakit memang, lelah memang,
tapi bila Anda sudah sampai di puncak, semua pengorbanan
itu pasti akan terbayar.

Kehidupan Anda akan lebih baik kalau hidup dengan cara hidup
pilihan Anda. Bukan cara hidup seperti yang mereka pilihkan
untuk Anda.

Source: http://www.motivasi.web.id/?p=27

~6:59:59a.m//11 Sept. o9~





Dengan NafasMu
by UNGU

[*]
Izinkan ku ucap kata taubat
Sebelum Kau memanggilku
kembali pada-Mu, menutup waktuku
Izinkan ku serukan nama-Mu
Sebelum nyawa dalam tubuhku
Kau ambil, kembali pada-MU

[**]
Karna ku tahu, hanyalah pada diri-Mu
Tempatku mengadu, tempatku mengeluh
Di dalam doâ??aku

[***]

Dan demi nafas yang telah kau hembuskan dalam kehidupanku
Ku berjanji, ku akan menjadi yang terbaik
Menjalankan segala perintah-Mu, menjauhi segala larangan-Mu
adalah sebaris doâ??a ku untuk-Mu

Back to [*][**][***]

Back to [***]

Izinkan ku ucap kata taubat
Sebelum Kau memanggilku


Download mp3: Dengan nafasMu

Assalamualaikum dan Salam satu Malasya…

Dok belek2 tenet ni..tup2 jupa la word **lingsiaL ( terpkse di sensor skit,xkasi org jmpe )....mule2 jmpe **lingsial phtu belek2 jmpe plak **donsiaL....ish3...

Bile dipikir pikirkan....adakah internet,blog dan seumpamanya juga adalah senjata org yahudi untuk memecahbelahkan umat Islam di nusantara pulak...


As well as we know, negara asia barat skrang juga kurang bersatu...iran dgn stylenye, egypt dgn stylenye dan byk lg...adakah perkara yg sama akan berlaku kepada penduduk di bumi nusantara ini.


Kebanyakkan rakyat malaysia ni byk betumpukan kpd politik tanah air. Itu tidak salah, tp adakah kita sedar apakah hubungan kita dengan negara asing, untk aku, aku tidak berapa senang kiranya negara kite terlalu bertoleransi..Hihi...never mind. Aku bukan lah menteri dan aku bukanlah golongan yg tersgt taksub.


Tp apa yg hendak ‘share’ kat sini adalah, ledakan maklumat yg cepat dan juga dengan dunia internet yg hebat. Benar kata pepatah lidah setajam pedang!...Lidah dalam erti ini juga mungkin boleh disamakan dengan penulisan kita di blog2. Dengan kata-kata dan ideologi, umat Islam boleh berpecah..Nauzubillah....

Well,sini ada ‘attachkan’ link....suit urself....

http://kamiantiindon.blogspot.com/

http://malaysia-malingsial.blogspot.com/

http://isuhangat.blogspot.com/2009/09/bakar-bendera-baling-telur-busuk-lepas.html

Bukan untuk provokasi…just utk mata,minda dan pemikiran kita…Fikirlah….

p/s:. aku tertarik dgn komen sorang mamat ni kt satu blog tu...

Baguusss!!! Strategi golongan Yahudi (Freemason, Hidden Hand) telah BERJAYA menyemai semangat Nasionalisme (Semangat As-Sobiyah yg diBENCI Rasulullah) dikalangan rakyat Indonesia dan memecah-belahkan umat Islam di Nusantara dengan memisahkan melalui pesempadanan oleh British-Belanda pada kurun-18...

Strategi sama juga digunakan ke atas bangsa Arab, kini mereka mula menoleh kepada Nusantara.

akhirnya kebangkitan Islam di Nusantara dapat dilambatkan.... Syabas!!!

Jangan Tertipu wahai saudara2ku di seberang....
anda semua sedang dimanipulasi oleh musuh2 Islam...


RISE OF NEW CALIPHATE IS RISING, THE CALIPHATE OF NUSANTARA.....

June 4, 2009 3:13 PM, by Pendekar_Jihad

https://www.blogger.com/comment.g?blogID=9065632781944957263&postID=2062895874067388150

Category List

Labels

Powered by Blogger.

Labels

Popular posts

Popular posts

DipEnyet Kali ke:

Web Counter

Flag Counter

free counters

Followers

Social Stuff

Best view with

logo background

Blog Archive

Search this blog

Utusan Online - Muka Hadapan

Malaysiakini

Medscape Medical Students Headlines

Health Tip of The Day

Daily Quote