Aku OK..ko TAK...ko OK..aku TAK

Posted by zackism Wednesday, October 20, 2010

Assalamualaikum w.b.t,

[ Kalau ada keje lain, baik xpyh baca entry ni :) ]


Sesungguhnya hidup ini adalah satu perkongsian. Belajarlah untuk berkongsi serta memahami hati dan perasaaan orang lain. Dalam hidup seharian kita,kadang-kala kita memikirkan sesuatu benda itu remeh dan kita selalu memikirkan ianya temeh bagi orang lain. Remeh-temeh inilah yang akhirnya membawa sesuatu masalah besar.... = )

Kita selalu anggap benda itu kecil, dan senang saje nk diuruskan. Igtlah, sekecil-kecil jarum..kalu tecucuk sakit jugak. Janganlah jadi mcm enau dalam belukar, nk lepaskan pucuk masing-masing tanpa mengira mereka yang masih ramai dibawah. Dalam hidup ni, tak semua yang kita nak kita dapat. Ada kalanya kita tak dapat. Tak kiralah kita ni anak dato' keee, anak peguam ke, anak dokter ke, anak petani kee anak sape-sape keee....semua orang same. Kalau ada rezeki dapat lah apa yang patut.

Kita selalu memikirkan perasaan kita, tanpa memikirkan betapa susah dan serabutnye orang lain nk menyelesaikan seribu satu masalah yang masih banyak di depan.

Igtlah SUSAH NAK PUASKAN HATI SEMUA ORANG. Masing-masing ada kepala...lebih baik kita senangkan kerja orang lain yang nk control >100 dr menambahkan kerja dia kerana 1 org..........janganlah kacau sistem yang dibuat. semua org expect utk ADIL kan....


p/s:
- entry ni agak panas kot...tp sorry to say la...need to be stret 4ward punye lah..masing2 da besar. //
- NO Offence....okeh.ENTRY NI BUKAN NAK SAKITKAN HATI SAPE2...ni adalah satu perkongsian sahaja....okeh.
- Aku xmntk nk jd SR...tp da org sokong aku..terimalah cara aku...terus terang....aku suke cara dictator...aku susah nk kesian...aku rase..maybe..last time aku kesian...
- Thnx guys for still supporting me...kalu ada nk bt UNDI TIDAK 'PERCAYA' kat aku...boleh..no hal..kekeke kite bg org yg lebey byk BeLas KasiHan~.....aku xmampu nk kesian kt sume org.
- next time..aku xkeysah ape nk jd....reason mcm sopan [ erk ada aku keysah ke? xefek aku pon kot :)]..tp aku dgr sakit ati..siyesli..haha...janji keje aku beres.. = ). .mntk maap awal2.

3 comments

  1. Anonymous Says:
  2. saya sokong!!!...keh3

     
  3. Anonymous Says:
  4. sape ni pokjek yg byk bunyik ni?? ala selagi ko tak gelapkan duit aku akan sokong ko. hehe

     
  5. jeputpise Says:
  6. ooo..patutlaa~

     

Post a Comment

Category List

Labels

Powered by Blogger.

Labels

Popular posts

Popular posts

DipEnyet Kali ke:

Web Counter

Flag Counter

free counters

Followers

Powered By Blogger

Social Stuff

Best view with

logo background

Blog Archive

Search this blog

Utusan Online - Muka Hadapan

Malaysiakini

Medscape Medical Students Headlines

Daily Quote