Saje-saje nk menaip.

Posted by zackism Wednesday, June 9, 2010

Assalamualaikum w.b.t.,

Lame xupdate bnde nih. Nk stdy ari ni..mcm xleh concentrate…knape?..xtau la saya..haish… ( =

Kdg2 manusia ni xrase nikmat yang Allah bg selagi mana kita xrase wujudnye nikmat tersebut. Kdg2 bila kite tgk org laen dlm kesusahan, kita dalam kesenangan….barulah kita akan rase betapa nikmatnya kelebihan yang kita ada. Adakalanya bila kite sndiri ditimpa kesusahan,masa tulah kite baru tersedar dari lena. Itulah fitrah manusia, “bila sudah terantuk baru nak terngadah”

Dalam hidup kita, ada masa kita happy, tapi org laen berduka. Adakalanya kita berduka org laen happy. Kadang2 org kate, time kite happy, jgn over happy.hehe…mcm satu quote ni “Be nice to people on your way up because you ll meet them on your way down.”. time kite duk atas jgn lupe org duk bwh..sbb satu hari nnt kite pula akan berada dibwh. Mase tu baru kite tau betapa tinggi rendahnya langit ngn bomi.kekeke..

Tertarik kt satu artikel dari http://genta-rasa.com/2010/04/09/orang-ikhlas-tertindas/ . .. betul jgk Ustaz ni ckp. Kdg2 kita ikhlas bt bnda tp kita rase mcm ditindas....sbb kita slalu pk bile kite bt baik, pasti bnde baik akan dtg depan mate kite. Sdgkn xsemua balasan dari Allah tu berupa bentuk yang kita sangka.tapi sbenanye, bila sbut ikhlas ni maknanye, automatik kite xharapkan ape2 balasan. Ye x?

citation http://genta-rasa.com/2010/04/09/orang-ikhlas-tertindas/


“Subhanallah!”
“Begitu dalam litar di jalan raya dan begitu jualah litar dalam kehidupan manusia. Kita buat baik kepada A, tetapi kerap kali bukan A yang membalas kebaikan kita tetapi B atau C atau D atau lain-lainnya yang membalasnya. Inilah hakikat yang berlaku dalam kehidupan ini.”


Ikhlas ni sbenanye bagus. Kdg2 ianya dapat menyelesaikan semua masalah dalam hidup kita. Kdg2 punca kita tak senang dengan org laen atau punca kita rase ditindas atau sakit hati adalah rase iri hati atau mungkin ada sdikit rase hasad dengki. Ye x?. Tapi, ikhlas senang nk ckp, susah nk bt. Fitrah manusia mmg macam tu. Hurm….<>

p/s: Just pendapat yang dtg ntah dari mana…bkn tuju kat sape2. [ No offence ]

..│▒│ /▒/
..│▒│/▒/
..│▒ /▒/─┬─┐
..│▒│▒▒▒│▒│
┌┴─┴─┐-┘─┘
│▒┌──┘▒▒▒│
└┐▒▒▒▒▒▒┌┘
..└┐▒▒▒▒┌┘

1 Responses to Saje-saje nk menaip.

  1. Anonymous Says:
  2. haih...
    kenapa tu xleh concentrate pokjek??
    ada sebab2 tertentu ke??

     

Post a Comment

Category List

Labels

Powered by Blogger.

Labels

Popular posts

Popular posts

DipEnyet Kali ke:

Web Counter

Flag Counter

free counters

Followers

Powered By Blogger

Social Stuff

Best view with

logo background

Blog Archive

Search this blog

Utusan Online - Muka Hadapan

Malaysiakini

Medscape Medical Students Headlines

Daily Quote