Ada apa dengan eFf--Bii

Posted by zackism Monday, September 14, 2009

Assalamualaikum dan Salam Ramadhan,

Ramadhan dah nak sampai ke penhujungnya. Semoga kita semua dpt menghayati dan mengambil manfaat2 bulan ramdhan yg berbaki ini…

Dulunya, aku ni anti-fb.sbb ape? Sbb aku byk bc artikel2 yg negatif pasal fb kot. Bile cube pk positif, ok jerk fb ni. Mula join fb ni 3 mingu lepas balik ari tu. Masa tu bg aku fb ni tidaklah menyemak. Sekadar dipenuhi dgn notification pasal kuiz, pasal bnda2 remeh bkn continously la katekan. Namun ku sangka panas smpai ke ptg, rupenye ujan di tgh hari. Hihi.. sejak akher2 ni fb ni byk plak di semak samunkan dgn perkra2 tagging2 nih..Aiz..bkn nk halang. Kita ni idup bebas nk melakukan ape saja. Tp, biarla kene pada konteksnya. Suka sy memetik part drpd blog saifulislam :

Kemunculan aplikasi seperti PICKUPFRIENDS telah mengundang lambakan ratusan tagging berserta mesej balasan yang mengganggu ketenteraman penerimanya.

Tabiat-tabiat seperti ini tidak seharusnya berlaku. Ia menggambarkan betapa kita tidak menghargai ruang persahabatan yang wujud lantas mengisinya dengan benda-benda yang disangka lucu tetapi hakikatnya menyakiti orang lain. Cukuplah pesanan Rasulullah sallallaahu ‘alayhi wa sallam:

hadith-salimalmuslimun

“Daripada Abdullah bin ‘Umar radhiyallaahu ‘anhuma beliau berkata, Rasulullah sallallaahu ‘alayhi wa sallam telah bersabda, “Seorang Muslim itu ialah seorang yang kaum Muslimin lain terselamat daripada (kejahatan) lisan dan tangannya. Seorang muhajir pula ada orang yang berhijrah meninggalkan apa yang dilarang oleh Allah kepadanya”

[muttafaq 'alayh]

P/s:. Nk ber'Entertainment' xsalah tp biarla berpada-pada . :Peace....



Credit to: blog saifulislam http://saifulislam.com/?p=6714

0 comments

Post a Comment

Category List

Labels

Powered by Blogger.

Labels

Popular posts

Popular posts

DipEnyet Kali ke:

Web Counter

Flag Counter

free counters

Followers

Powered By Blogger

Social Stuff

Best view with

logo background

Blog Archive

Search this blog

Utusan Online - Muka Hadapan

Malaysiakini

Medscape Medical Students Headlines

Daily Quote